Dag 1: Keep breathing

Veel mensen ervaren in deze tijd angst en spanning in hun lijf en hoofd. Je ademhaling kan je helpen om op elk moment weer even tot rust te komen. Doe deze oefening minstens een keer per dag, of zo vaak je het nodig hebt.

1. Ga rustig liggen op je rug, of rechtop zitten op een stoel

2. Leg een hand op je borstkas en een op je (onder)buik

3. Let dan eens een moment op je ademhaling. Voel waar de lucht die je inademt naartoe gaat. Welk gedeelte van je buik komt omhoog wanneer je inademt?

4. Merk je dat je een hoge ademhaling hebt, probeer hem dan eens wat dieper te brengen. Tot je middenrif bijvoorbeeld. Of nog verder naar beneden; naar je onderbuik. Forceer niets.

5. Adem rustig door; vier tellen in, vier tellen uit. Doe dat zo lang als het goed voelt.

Misschien voelt dit in het begin wat onwennig, of is het zelfs lastig voor je. Toch zal je al snel merken dat het beter gaat en dat dit bewuste moment van ademhalen elke dag een rustpunt voor je wordt. Je kunt je ademhaling dan inzetten wanneer je maar wilt. Zelfs op momenten dat je je heel gestrest voelt. Succes met oefenen en geniet van jouw momentje ontspanning!

TIP: doe deze oefening lekker voor het slapen gaan. Wedden dat je een heerlijke nachtrust hebt? 😁